wtorek, 12 kwietnia 2016

Fizyka gier komputerowych

Fizyka gier komputerowych i robotów to nowa propozycja Uniwersytetu w Białymstoku. Jest to specjalność na kierunku fizyka. Studia mają łączyć praktyczne zajęcia komputerowe z nauką fizyki.

Zajęcia obejmować będą takie zagadnienia jak: programowanie, aplikacje mobilne, klastry obliczeniowe, grafika, modelowanie 3D, animacja, projektowanie domów inteligentnych.



Nauka fizyki połączona jest więc z nauką informatyki. Studia mają mieć wymiar praktyczny i skupiać się na wykorzystaniu zdobytej wiedzy i umiejętności.

Kandydaci na studia nie muszą programować, wszystkiego nauczą się podczas zajęć, natomiast osobom bardziej zaawansowanym twórcy kierunku obiecują doskonalenie warsztatu. Indywidualne podejście do studenta ma być zaletą tych studiów.

Połączenie nauki fizyki z informatyką i nauka umiejętności programowania gier i robotów mają na celu stworzenie absolwenta, który odnajdzie się na rynku pracy dzięki kompleksowej wiedzy.  Absolwent będzie mógł podjąć pracę jako m.in.:informatyk, grafik, programista.

Dodatkowo przy Dziekanie Wydziału Fizyki utworzono Radę Specjalności, której zadaniem jest opiniowanie, czy plan studiów, a zwłaszcza przedmioty technologii informatycznej są aktualne i oczekiwane przez pracodawców sektora prywatnego. W skład Rady Specjalności wchodzą firmy komercyjne z regionu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz